sifat hakikat dalam bukti

kalau berani hidup,
di situlah akan adanya mati..
kalau bersenjatakan roh,
peperangannya ialah ajal.

Sunday 13 November 2011

menulislah...

aku takut untuk menulis lagi..
kerana tulisanku banyak menggambarkan
benang-benang putus yang tidak akan bersambung lagi..

aku takut untuk menulis lagi..
tapi aku menulis..
kerana tulisan jugalah penghias hati yang tak reda menangis...

aku fobia menulis..
kerana tulisanku pernah menjadi tatapan orang yang telah pergi..

pada setiap rangkapnya..
pada setiap hurufnya...
pada setiap komanya..
pada setiap noktahnya..
sebenarnya tak tergambar perit yang membunuh..
jiwa dagingku...
jadi...aku perlu menulis..
menulis untuk hatiku..
walau tidak gembira tika orang lain ketawa...
tapi tika tercetus lisan hati dengan perkataan..
hatiku tersenyum..walaupun alunannya selalu berbunyi sedih ngilu....

1 comment: