sifat hakikat dalam bukti

kalau berani hidup,
di situlah akan adanya mati..
kalau bersenjatakan roh,
peperangannya ialah ajal.

Monday 15 April 2013

Aku Tersasar Arah


Lukisanku berdakwat nyawa..
Di kertas kehidupan…
Tak dapat nak dipadam yang comot…
Makin lama makin usang….
Telatah air mata tak berbunyi diam sepi…
Marahkan hati kerana kecewa diduga…

Sinar langit cuba kugenggam…
Kutadah dengan tangisan ….
Masih aku diratah cemburu…
Alam berputar gelap…
Mengintai tirai sepi harap ada bunyi seri…
Dan aku denganku sebenarnya sendiri….

Rahmat cintamu di sekelilingku…
Daerah nyata tak terlihat jua…
Teka teki hidup…
Melukis jawapan…..

Pelukan syahdu  hilang di hijab mata…
Aku buta merindumu yang sempurna…
Cuma menggalas sebutan…
Cintamu di hatiku…
Mengerti aku engkau ada…
Masih aku terpana mabuk…
Berpaling aku kau melihat…
Aku tersasar arah…

No comments:

Post a Comment