sifat hakikat dalam bukti

kalau berani hidup,
di situlah akan adanya mati..
kalau bersenjatakan roh,
peperangannya ialah ajal.

Saturday 19 April 2014

aku kan mati

Dahaganya aku menanti hujan..
Lalu hujan turun basahkan bumi...
Bumi yang hangus terbakar lalu tersiram..
Seperti bumi sihat dari lumpuh...

Teringin aku menadah muka..
Biar hujan itu terjun menggeletek pipi dan muka..
Biar dingin hujan itu terus menerpa menyejukkan semua duka...
Biar kurasa yang sejuk itu nikmat Tuhan...

Sekilas pandang aku melihat...
Dari atap berteduhku,titis hujan mulai hilang...
bunyi bisingnya telah lengang...
hujan banyaknya manfaatmu pada alam...

sekelip pandang...
dada mula terasa sakit...
sendi mulai rasa letih...
entah berapa lama lagi hidup ini berbaki,,..

barangkali malaikat maut sedang mengintaiku..
menelaah ketawa suramku...
barangkali maut itu sudah berada di sisi...

aku masih begini,sepi tanpa amal dan bakti...
aku kan mati...

No comments:

Post a Comment