sifat hakikat dalam bukti

kalau berani hidup,
di situlah akan adanya mati..
kalau bersenjatakan roh,
peperangannya ialah ajal.

Sunday 23 December 2012

Wahai Rasulullah


Wahai kekasih…
Aku ini..terdengar suaramu dalam potongan ayat…
Dalam riwayat-riwayat yang telah berlalu..
Merdu suaramu tapi tidaklah ku dengar
seperti mereka mendengar…

wahai kekasih…
aku juga mendengar tentang peribadimu..
utuh walaupun ditelan waktu berkurun lamanya..
zaman semakin membaharu…
tapi dikau tidak pernah luntur…

Wahai Rasulullah…
Bagaimana aku ingin belajar merinduimu…
Sedang aku ini selalu berpelukan dengan dosa…
Selalu lupa untuk selawat padamu.…

Wahai Rasulullah…
Ingin aku menatap wajahmu…
Merangkul tubuh indahmu…
Mencium jemarimu…
Seperti mana yang dilakukan oleh para sahbatmu…

Wahai Rasulullah..
Aku membaca tentangmu…
Perwatakanmu…lalu ia hadir meninggalkan persoalan..
Di seluruh benak fikirku,…

Wahai Rasulullah…
Mampukah aku bertemu mu?
Seperti mana kekasih-kekasih Allah
Yang telah Dikau jenguk jiwa mereka???

Wahai Rasulullah…
Sungguh..aku belajar merinduimu…
Rindu ini hebat melanda jiwaku..
Bagaimana senyumanmu?
Aku terlalu ingin melihatnya..
Bagaimana tundukan pandanganmu…
Ingin sekali aku memerhatikannya…

Wahai Rasulullah…
Kekasih para mukmin…
Kekasih para malaikat…
Kekasih para pejuang…
Aku teramatlah ingin…
Bertemumu wahai Rasul…

Ya Allah…
Campakkan aku ke dasar lautan itu…
Agar aku mampu berenang di lautan kasih sayang Baginda…
Ya Allah…Dikau meniupkan rasa ini…
Oleh itu… sempurnakanlah rasa ini….

2 comments:

  1. bagi org yang membaca...
    tp bagaimana bg yang mnulis?..(",)
    Allahummasolli'ala sayyidina Muhammadin wa'ala alihi wasohbihiwabarik wasallim...

    ReplyDelete